روزانه به چه میزان خواب احتیاج دارید؟


۱۸ixgw996z7otjpg


این سئوال که «چقدر خواب لازم داریم؟» یکی از مهم‌ترین سئوالاتی است که بشر تا کنون مطرح کرده و همیشه هم تکرار می‌شود. پاسخ این است که مقدار صحیح و دقیقی وجود ندارد و میزان خواب هر فرد به سبک زندگی و سیستم بدنش بستگی دارد. اما تحقیقات بسیار که در کلینیک‌های خواب و بر روی افراد گروه‌های سنی مختلف انجام شده نشان می‌دهد که میزان تقریبی خواب لازم برای افراد گروه‌های سنی مختلف به این شرح است:

  • نوزادان (۰ تا ۳ ماه): ۱۴ تا ۱۷ ساعت روزانه
  • نوزادان (۴ تا ۷ ماه): ۱۲ تا ۱۵ ساعت روزانه
  • نوباوگان (۱ تا ۲ سال): ۱۱ تا ۱۴ ساعت روزانه
  • کودکان پیش از سن مدرسه (۳ تا ۵ سال): ۱۰ تا ۱۳ ساعت روزانه
  • کودکان مدرسه‌ای (۶ تا ۱۳ سال): ۹ تا ۱۱ ساعت روزانه
  • نوجوانان (۱۴ تا ۱۷ سال): ۸ تا ۱۰ ساعت روزانه
  • جوانان (۱۸ تا ۲۵ سال): ۷ تا ۹ ساعت روزانه
  • میانسالان (۲۶ تا ۶۴ سال): ۷ تا ۹ ساعت روزانه
  • سالخوردگان (۶۵+ سال): ۷ تا ۸ ساعت روزانه

گرچه این تعداد ساعت‌ها در مورد افراد با خصوصیات و برنامه‌های مختلف کاری متفاوت است، اما تصور می‌شود در گروه‌های جوانان هم افراد هر چه کم‌سن‌تر باشند به خواب بیشتری احتیاج خواهند داشت.


 

(25)(1)