با ۵ نرمش اصلی به تناسب اندام مطلوبتان برسید


Печать


این برنامه‌ی ورزشی یازده دقیقه‌ای که به هیچ دستگاه و وسیله‌ای هم احتیاج ندارد، برای خلبانان و دیگر اعضای نیروی هوایی طراحی شده که حتی در زمانی که به نقاط دوردست و فاقد تسهیلات ورزشی اعزام می‌شوند هم بتوانند ورزش کنند و در ایده‌آل‌ترین وضعیت بدنی باقی بمانند. این برنامه ۵BX یا «پنج نرمش اصلی» نام دارد و در سال ۱۹۵۰ ابداع شده و از آن زمان تغییر چندانی هم نداشته است و تنها بعضی جزئیات آن به مرور زمان با تمرینات مدرن‌تر جایگزین شده‌اند.
۵BX دارای شش مرحله است که این مراحل به تدریج دشوارتر می‌شوند. هر یک از این مراحل دارای پنج تمرین است که طی ۱۱ دقیقه انجام می‌شوند: چهار ورزش ابتدایی به صورت نرمش هستند و ورزش آخر به صورت حرکات اروبیک است. همزمان با پیشرفت فرد در انجام تمرینات، تعداد آن‌ها و میزان دشواری‌شان افزایش می‌یابد. نوع ورزش‌ها در تمام طول این برنامه ثابت است اما دشواری آن‌ها با اضافه کردن حرکات جانبی (مانند دست زدن در فاصله‌ی میان هر دو شنا) افزایش می‌یابد. تمرینات ثابت این برنامه‌ی ورزشی عبارتند از: حرکات کششی، درازنشست، حرکات کششی پشت، شنا رفتن و درجا زدن.
 

۸۶۴۵۱۸۹۶۴۱۳


 

(12)(2)

1 نظر برای «با ۵ نرمش اصلی به تناسب اندام مطلوبتان برسید»

  1. Muhammad Ali | تعداد نظرها: 16

    - ویرایش

    پاسخ

    عالیه یعنی فوق العاده ست...من انجام دادم و در آخر باورم نمیشد که این همه عرق کنم...کاااامل احساس میکردم که بدنم داره آب میشه
    ممنون نوچه...فوق العاده ای ممنوووووون

    (0)(0)

ارسال نظر

*