ناکامی دو پرچم‌دار سامسونگ در بازار ژاپن


docomo-GS6


در حال حاضر سامسونگ یکه‌تاز بازار گوشی‌های تلفن همراه در خانه‌ی خودش است، گلکسی s6 و s6 Edge نه‌تنها در سرزمین مادری خود بلکه در سایر کشورهای عرضه‌شده هم شاهد فروش خوبی هستند اما در این میان تنها یک بازار است که به‌شدت موجب ناراحتی و خراب شدن خواب‌های خوب این شرکت شده و آن‌هم بازار فروش گوشی‌های هوشمند ژاپن است. از ابتدای عرضه‌ی دو محصول جدید سامسونگ تلاش بسیاری کرد تا دل بسیاری از کاربران را بدست آورد، بدنه‌ای با قاب فلزی و درب پشتی تمام شیشه‌ای فرمولی بود که این دو را به بهترین گوشی‌های ساخت سامسونگ تبدیل کرد، بااین‌حال فعلاً بازار ژاپن در اختیار رقیب بزرگ این شرکت یعنی اپل و در کنار آن سونی است، به دلیل رابطه‌ی نه‌چندان جالب دو کشور تولیدکننده و خریدار کهکشانی‌ها، سامسونگ با برداشتن نامش از روی این دوگوشی خواست که ژاپنی‌ها اهمیت بیشتری به این محصول بدهند اما انگار این موضوع هم چندان برای مردمان این کشور کوچک انگیزه‌ای را به وجود نیاورده.
 

۲۰۱۵۰۴۲۷_۱۲۰۸۴۸-۷۱۰x399


بر طبق گزارش شرکت بازاریابی ژاپنی BCN، گلکسی s6 در هفته‌ی اول عرضه رتبه‌ی هفدهم را در میان سایر گوشی‌های در حال عرضه کسب کرد که این رتبه هفته‌ی بعد به رده‌ی سی‌امی تبدیل شد.  برادر این گوشی اوضاع کمی بهتری داشت، s6 Edge در هفته‌ی اول رتبه دهم را داشت ولی یک هفته بعد به رتبه‌ی بیست ششم تنزل پیدا کرد. ابتدا فروش این گوشی‌ها روند خوبی داشت اما این دو از هفته‌ی بعد افت فروش زیادی پیدا کردند. در حال حاضر سامسونگ سهم ۵ درصدی را از بازار ژاپن در اختیار دارد که احتمالاً این خبر اوضاع را برای این شرکت ناگوارتر خواهد کرد.
 

Apple-Japan-Nov-2014-710x432


حتی در ماهی که این دو در ژاپن عرضه شدند، هیچ گوشی رقیبی که به‌تازگی به فروش گذاشته شده باشد هم وجود نداشت و این دو در اصل با محصولات قدیمی‌تر رقابت می‌کردند. حضور یک شرکت در بازاری خاص همیشه دارای نشانه‌های موفقیت و عدم موفقیت را به همراه دارد و شاید این همان نقطه‌ای است که سامسونگ مجبور شود از این بازار کناره‌گیری کند، به‌تازگی شایعاتی از بیرون رفتن سامسونگ از بازار ژاپن تا آخر امسال به میان آمده.


 

(5)(1)

ارسال نظر

*