نوکیا با دوربین OZO رسماً وارد بازار ابزارهای واقعیت مجازی شد


ozo-press-photo-black_ball


نوکیا تمام شهرت خود را از یکه‌تاز بودن در صنعت ساخت تلفن‌ همراه به دست آورد و شاید این چند سال اخیر که هم برای خود این شرکت و هم برای طرفداران آن به تلخی گذشت موجب شده به فکر چاره ای برای بازگشت به دوران اوج خود بیفتد. شاید دلیل اصلی شکست نوکیا در بازار تلفن همراه کند بودن فرآیند تطبیق این شرکت با گرایش مردم به سمت تلفن‌های با نمایشگر لمسی بزرگ‌تر بود و تا چشمانش را باز کرد اپل و سامسونگ بازار را از آن خودکرده بودند. بعدازاینکه بخش تولید تلفن همراه این شرکت فنلاندی به دست مایکروسافت افتاد حالا خبرهای تازه‌ای به گوش می‌رسند و گویا باید شاهد حضور نوکیا در شاخه‌های دیگر فناوری باشیم.

نوکیا هفته‌ی گذشته خبر برگزاری رویداد تازه‌ای را در ۲۸ جولای منتشر کرد که حدس گمان بسیاری را به سمت اینکه این مراسم ارتباطی با واقعیت مجازی خواهد داشت برد. اما انگار این حدس گمان‌ها درست از آب درآمدند و دیروز نوکیا در یک مراسم مرتبط با صنعت ساخت ابزارهای سرگرمی در لوس‌آنجلس از دوربین جدیدی به نام OZO رونمایی کرد.
 

OZO نسل جدیدی از دوربین‌های واقعیت مجازی است که قابلیت فیلم‌برداری و ضبط صدا را به‌صورت ۳۶۰ درجه دارد و بیشتر به هدف استفاده‌ی حرفه‌ای‌تر و فراتر از کاربرهای عادی ساخته‌شده است.

به گفته رمزی هایداماس مدیرعامل بخش فناوری نوکیا:

OZo به هدف فراهم کردن موج تازه‌ای از نوآوری در بخش واقعیت مجازی ساخته‌شده و قرار است بهترین ابزار را در دسترس افراد چیره‌دست قرار دهد تا تجربه‌های شگفت‌انگیز تازه‌ای را برای مردم به ارمغان آورند. ما انتظار داریم که تجربه استفاده از واقعیت افزوده در زندگی افراد به‌شدت پررنگ‌تر شده و کاربرها بتوانند از این طریق سرگرم شده و یا با همدیگر ارتباط داشته باشند.

این دوربین با تعداد ۸ سنسور شاتر و ۸ میکروفون می‌تواند همه‌ی تصاویر دریافت شده را به‌صورت هماهنگ در قالب سه‌بعدی ثبت کند و برای دادن عمق و سه‌بعدی کردن تصاویر از تکنیک Stereoscope یا چسباندن چند تصویر برای برجسته کردن تصویر اصلی استفاده می‌کند. نوکیا ابراز کرده که محتوای فیلم‌برداری شده توسط این دوربین بر روی ابزارهای واقعیت مجازی‌ای مانند عینک‌های موجود در بازار قابل پخش و تماشا کردن خواهد بود.

نوکیا با معرفی Ozo در حقیقت به جمع پیشتازان و تولیدکنندگان ابزارهای واقعیت مجازی پیوست و به رقیب سرسختی برای عینک گوگل تبدیل‌شده اما هنوز قیمت مشخصی را برای Ozo تعیین نکرده ولی به نظر می‌رسد که تا پاییز امسال این محصول قابل‌خرید باشد.
 

دانلود ویدئو


 

(4)(0)

ارسال نظر

*