اپل واچ گوی رقابت جذابیت را از ساعت‌سازان نام آشنا هم ربوده است


apple watch


در اینکه اپل واچ پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گجت فناوری قابل پوشیدن است شکی نیست. طبق آماری که توسط آژانس آماری Slice Intelligence از میزان فروش این دسته از گجت‌ها منتشرشده، مشخص‌شده که تعداد ساعت‌های هوشمندی اندرویدی که توسط موتورولا ، ال جی و سامسونگ در سال ۲۰۱۴ به فروش رسیده‌اند درمجموع حدود ۷۲۰ هزار دستگاه بوده درحالی‌که تعداد اپل واچ‌های پیش‌خرید شده در اولین روز از عرضه‌ی این ساعت حدود ۹۵۷ هزار دستگاه بوده است.

از آمار غیرقابل مقایسه بالا که بگذریم به‌عنوان جدیدی می‌رسیم که ساعت هوشمند اپل از آن خودکرده است. بر طبق مطالعه‌ی تازه‌ای که توسط موسسه تحقیقاتی ژوپیتر بر روی ۲ هزار کاربر گوشی‌های هوشمند آمریکایی و انگلیسی انجام‌شده، مشخص‌شده که حتی کاربران اندرویدی هم ساعت اپل را محصول بهتری در بازار گجت‌های پوشیدنی امروزی دانسته و برتر از محصول رقبای بزرگی نظیر ال جی ، سونی ، موتورولا و هواوی می‌دانند. اپل واچ نه‌تنها رقبای تولیدکننده ساعت هوشمند خود را کنار زده بلکه ازلحاظ جذابیت، شرکت‌های ساعت‌ساز نام آشنایی نظیر تگ هور ، رولکس و رالف لورن را هم پشت سر گذاشته است.
 

apple-watch-comparison


طبق این تحقیق تنها یک نفر از پنج نفر حاضر بوده تا مبلغی بیش از ۱۷۵ دلار را برای خرید یک گجت فناوری پوشیدنی خرج کند. در زیر نام ۲۱ برند که به ترتیب عنوان جذاب‌ترین تولیدکننده ابزارهای پوشیدنی را از آن خودکرده‌اند توسط Jupiter اعلام‌شده‌اند.

Apple -1

Samsung -2

Google -3

LG -4

Sony -5

Nike -6

Rolex -7

UnderArmour -8

TAG Heuer -9

Ralph Lauren -10

G-Shock -11

Chanel -12

Microsoft -13

Motorola -14

Adidas -15

Omega -16

Breitling -17

Huawei -18

Garmin -19

Pebble -20

Xiaomi -21

نکته جالب این رده‌بندی، رتبه‌های نه‌چندان بالای شرکت‌هایی نظیر موتورولا و هواوی است که باوجود طراحی و تولید ساعت‌های هوشمند اندرویدی جذاب نتوانسته‌اند توجه اکثر کاربران را به خود جلب کنند. ژوپیتر اضافه کرده که در حال حاضر بازار ابزارهای پوشیدنی در دست دو قدرت بزرگ یعنی سامسونگ و اپل است و حدود ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان این تحقیق، ساعت‌های این دو شرکت را بیشتر موردعلاقه خود می‌دانند. همچنین هیچ‌کدام از برندهای ورزشی معروف نتوانستند توجه کاربران را بیش از رقم ۳ درصد به خرید خود جلب کنند. به گفته ژوپیتر تعداد بسیاری از کاربران هنوز دلیل منطقی‌ای برای خرید و خرج کردن پول خود برای یک گجت پوشیدنی پیدا نکرده‌اند.
 

android-wear-smartwatch-asus-moto-sony-lg


(3)(0)

ارسال نظر

*