آموزش رفع مشکل عدم اتصال آیفون ، آیپد و آیپاد به آیتونز


itunes iphone connected fix


آیتونز کاربردی‌ترین و مهم‌ترین برنامه برای کاربران محصولات اپلی و دستگاه‌هایی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند است. این دسته از کاربران با نحوه‌ عرضه‌ی به روزرسانی‌های پرتعداد اپل، در قالب یک نسخه جدید از سیستم عامل iOS و یا در قالب عرضه یک نسخه جدید از نرم افزار آیتونز آشنا هستند، و سعی می‌کنند همواره دستگاه اپلی و کامپیوتر خود را به تازه‌ترین نسخه‌های عرضه‌شده مجهز کنند. اما گاهی هم بعد از عرضه یک نسخه جدید از iOS یا آیتونز ، مشکلاتی پیش می‌آید که مانع استفاده عادی کاربران از این امکانات می‌شود.
 

itunes not connected 1


یکی از مشکلاتی که گاهی برای برخی از کاربرها رخ می‌دهد، عدم اتصال آیفون ، آیپد و یا آیپادشان به آیتونز است. هرچقدر هم که نکات ایمنی در نحوه نصب و به روزرسانی را رعایت کرده باشید، بازهم این امکان وجود دارد که یک ایراد کوچک، مانع نشان داده شدن دستگاه شما در آیتونز و بعد از اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ بشود. در زیر راه حل‌های کاربردی حل این مشکل را مطالعه نمایید.

قبل از انجام هر کاری، نکات مهم زیر را مطالعه کرده و بررسی کنید که همه‌چیز برای شما روبه‌راه است:

  • از سالم بودن و درست کار کردن کابل یو اس بی خود مطمئن شوید، در صورت امکان از یک کابل دیگر استفاده نمایید.

  • دستگاه آی او اسی و کامپیوتر خود را یک‌بار ریستارت کنید.

  • مطمئن شوید که اتصال یو اس بی کامپیوتر شما به‌درستی کار می‌کند، می‌توانید کابل اتصال را برای اطمینان، به اتصال‌های دیگر وصل کنید.

  • در دستگاه آی او اسی خود به Setting > General > Restrictions رفته و این گزینه را غیرفعال کنید.
     

How-to-Fix-iPhone-Cannot-Connect-to-iTunes

  • مطمئن شوید که از آخرین نسخه آیتونز و حتی‌الامکان آخرین نسخه iOS موجود برای دستگاه خود استفاده می‌نمایید.

  • اگر از سیستم‌های مک استفاده می‌کنید، بررسی کنید که OS X دستگاه شما، تازه‌ترین نسخه عرضه‌شده باشد.

  • یک‌بار آیتونز و تمام برنامه‌های که به همراه این برنامه روی سیستم شما نصب می‌شوند را حذف نمایید.

نکته مهم:

iTunes 

 QuickTime 

 Apple Application Support 

 Apple Mobile Device Support 

 Apple Software Update 

 Bonjour

ازجمله برنامه‌هایی هستند که می‌بایست حذف یا Uninstall نمایید. پس از حذف تمامی این برنامه‌ها می‌توانید تازه‌ترین نسخه آیتونز را نصب نمایید.

  • مطمئن شوید که به هنگام اتصال دستگاه آی او اسی خود به کامپیوتر، گزینه Trust را انتخاب کرده‌اید.
     

trust-computer


اگر تمامی نکات بالا را انجام داده اما هنوز در اتصال دستگاه خود به آیتونز با مشکل روبه‌رو هستید، می‌توانید مراحل زیر را درصورتی‌که از مک یا کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید طی نمایید.

کاربران مک

 بررسی فعال بودن سرویس‌های آیتونز

قدم اول

Spotlight را بازکرده و به دنبال Activity Monitor بگردید.

قدم دوم

Activity Monitor را اجرا کرده و مطمئن بشوید که به‌جای My Processes ، All Processes را انتخاب کرده‌اید تا تمام برنامه‌های در حال اجرا به شما نشان داده شود.
 

yosemite-activity_monitor-cpu


قدم سوم

در لیست برنامه‌های در حال اجرا، بررسی کنید که سرویس iTunes Helper در حال اجرا باشد.

قدم چهارم

اگر این نام را در لیست بالا مشاهده نکردید، بهتر است آیتونز را حذف کرده و دوباره نصب نمایید. بعد از انجام این کار بررسی کنید که مشکل شما برطرف شده یا خیر، در غیر این صورت از روش زیر استفاده نمایید.

حذف کردن آیتونز به کمک Terminal

 قدم اول

در Spotlight به دنبال Terminal گشته و آن را اجرا نمایید.
 

Remove-iTunes-form-Mac


قدم دوم

در پنجره‌ی در حال اجرای ترمینال، دستورات زیر را به ترتیب نوشته و اجرا نمایید تا آیتونز را وادار به حذف شدن نمایید.

cd /Applications

sudo rm -r iTunes.app

قدم سوم

بعد از انجام صحیح قدم دوم، نسخه‌ی جدید آیتونز را دوباره نصب نمایید. با انجام این کار آیتونز جدید روی دستگاه شما نصب‌شده و مشکل شما برطرف خواهد شد.

کاربران ویندوزی

این دسته از کاربران می‌توانند به ترتیب، سه روش زیر را انجام داده و بعد از هر بار، بررسی کنند که مشکل برطرف شده یا خیر.

روش اول

قدم اول

در My Computer به پوشه C:\Windows رفته و در بخش جست‌وجو به دنبال نام USBAAPL.SYS بگردید.
 

USBAAPL.SYS


قدم دوم

پس از پیدا شدن این فایل بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Open File Location را بزنید. در این فولدر یک فولدر جدید ایجاد کرده و تمام محتویات آن را به فولدر جدید انتقال دهید.

قدم سوم

وارد Device Manager شده (برای ورود به این قسمت می‌توانید روی آیکون My Computer یا This Computer کلیک راست کنید) و به دنبال آیفون یا هر دستگاه دیگر خود بگردید. برای این کار Portable Devices را بازکرده و در زیر آن Apple iPhone را پیدا کنید. روی آن کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب نمایید.
 

Click-on-Apple-iPhone-in-Device-Manager-in-Windows-PC


روش دوم

قدم اول

اگر روش بالا مشکل شما را برطرف نکرد، برنامه آیتونز را کاملاً بسته و آیفون یا هر دستگاه اپلی دیگر را از آن جدا کنید.

قدم دوم

آیتونز را Uninstall نمایید.

قدم سوم

بعد از نصب به پوشه C:\Program Files\Common Files\Apple رفته و بررسی کنید که فولدر اپل حذف‌شده باشد. در غیر این صورت به‌صورت دستی آن را حذف نمایید.
 

Navigate-to-Apple-Folder-on-Windows-PC


قدم چهارم

بررسی کنید که پوشهC:\Users\Username\AppData\Local\Apple  حذف‌شده باشد، در غیر این صورت به‌صورت دستی حذف نمایید.
 

Navigate-to-Apple-Local-Data-on-Windows-PC


همین کار را برای C:\Users\Username\AppData\Local\Apple Computer انجام دهید.

قدم پنجم

بررسی کنید که پوشه C:\Users\Username\AppData\LocalLow\Apple و همچنین C:\Users\Username\AppData\LocalLow\AppleComputer هم حذف‌شده باشند، در غیر این صورت این کار را به‌صورت دستی انجام دهید.
 

Navigate-to-LocalLow-Folder-in-Windows-PC


در غیر این صورت این کار را به‌صورت دستی انجام دهید.

قدم ششم

همچنین بررسی کنید که پوشه C:\User\Username\My Music حذف‌شده باشد.
 

Delete-iTunes-Folder-from-Windows-PC


قدم هفتم

بعد از مطمئن شدن از حذف تمامی موارد بالا، سیستم خود را ریستارت نمایید و در انتها آیتونز را یک‌بار دیگر نصب کنید. بررسی کنید که مشکل شما برطرف شده یا خیر.

روش سوم

قدم اول

بر روی My Computer یا This Computer کلیک راست کرده و بعد از زدن Properties وارد Device Manager بشوید.

قدم دوم

بر روی AppleMobile DeviceUSB Drive کلیک راست کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب نمایید.
 

Update-Apple-Mobile-Software-Drivers-in-Windows


قدم سوم

برای بررسی به روزرسانی صحیح بالا، می‌توانید از وجود فولدر C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers مطمئن شوید.

قدم چهارم

کامپیوتر یا لپ تاپ خود را ریستارت کرده و در آخر آیفون ، آیپد یا آیپد را به آن متصل کنید.


 

(1)(1)

2 نظر برای «آموزش رفع مشکل عدم اتصال آیفون ، آیپد و آیپاد به آیتونز»

  1. محسن سليماني | تعداد نظرها: 1

    - ویرایش

    پاسخ

    با سلام
    هنگامی که میخواهم سیبچه را دانلود کنم این پیغام را دریافت میکنم و نمیتوانم برنامه سیبچه را روی موبایل دانلود کنم . علت چیست، لطفن کمک کنید

    (3)(5)

ارسال نظر